niedziela, 4 sierpnia 2013

Sztuka eksponowania

Wszyscy mamy swoje powody, dla których pewne rzeczy nas pociągają. Pielęgnuj swoje uczucia do tych rzeczy i zbierz unikatową dla siebie kolekcję.


Kieruj się jakimś tematem, by przedmioty nie wyglądały jak zbiór przypadkowych rzeczy:)

  • kolor
  • faktura
  • nastrój
  • epoka
  • styl
  • dyscyplina
to wszystko mogą być tematy.


Wybierz miejsce do eksponowania kolekcji. Możesz ją ustawić za szklanymi drzwiczkami. Ja zrobiłam to tak:








Może będziesz musiał/a zamówić u stolarza witrynę na wymiar, by mieć gdzie trzymać zbiory lub by była po prostu unikatowa, jedyna w swoim rodzaju.





 



Dostrzeż we wszystkim piękno. Kiedy już zaczniesz stosować triki dotyczące eksponowania, będziesz w stanie zaaranżować wystawkę niemal ze wszystkiego i we wszystkich pomieszczeniach. 



Nie masz kolekcji, którą mogłabyś/mógłbyś wyeksponować, to nic straconego. Trzy rzeczy zgrupowane na boku półki wyglądają równie efektywnie jak rządek kilku podobnych przedmiotów. Mniejsza ich ilość czasami daje większy efekt niż cała masa. I tu kilka moich zastosowań:

 











oraz kilka innych:












Spraw by książki wpisały się w projekt. Jeśli lubisz czytać, tak jak ja:D i przywiązujesz się do książek, w końcu dojdziesz do etapu, kiedy będziesz miał/a się zastanowić, co dalej z nimi począć. Wpisz je w dekorację i traktuj jako elementy dekoracyjne. Może spodoba Ci się moje rozwiązanie:





a tu kilka innych propozycji:









Czasem nie wiadomo, co zrobić z mnóstwem prac małych artystów. Przeznacz w domu odpowiednie miejsce na prace. Półkę kominka, miejsce w korytarzu, w kuchni. Ja skorzystałam z ostatniej propozycji:)





Inna bardzo ciekawa:






Na koniec tego postu kilka informacji o obrazach. Dobranie ich i fotografii w ramach, czy szkiców jest kolejnym zabiegiem dekoratorskim, który sprawia, że dom staje się naprawdę Twój. 



Aranżowanie obrazów w równe rządki i kolumny jest klasycznym sposobem ich eksponowania. Jest czyste, graficzne i pozwala sztuce w pełni się zaprezentować. 

Przyszedł jednak czas na odrobinę szaleństwa, odrzucenie miarki i ołówka- wieszanie obrazów w ten sposób odchodzi do lamusa:)


Dokonaj wyboru, który sposób bardziej Ci odpowiada. Ja wykorzystałam oba:) 








Nie zawsze trzeba wieszać obrazy, można je też oprzeć o ścianę. Daje to dużo mniej sformalizowany efekt i pozwala na dowolne przestawianie prac, ich wymianę, kiedy tylko najdzie Cię na to ochota:)










Tak więc twórz i przestawiaj swoje aranżacje, kiedy tylko najdzie Cię ochota:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz